I dag så..



..Var jag ut en sväng och handlade lite, solen steker ordentligt ute i dag! På vägen hem så mötte jag en söt ödla som låg och solade lite. Trodde först att det var en kopparödla, men såg sen att den hade ben. Så det var typ en blandning mellan en skogsödla och en kopparödla? Aja i allafall så jagade jag in honom bland buskarna för det var en chines på väg mot oss, och man vet ju aldrig om han skulle se den som mat :S Nu tänker ni väl att jag är knäpp men dom äter faktiskt torkade ödlor på pinne! Så man vet aldrig jag kanske räddade honom haha. Jag hade faktiskt 2 st kopparödlor när jag gick på folkhögskola i Skinnskatteberg. Bernt och Evert hette dom :). Stackars Bernt dog typ efter några dagar, men Evert hade jag ett tag tills jag skulle åka hem en helg, bodde då hos mina fosterföräldrar Maude & Pelle. Den helgen skulle jag åka till Orsa tror jag att det var så jag frågade om dom kunde ge lilla Evert lite mat medans jag var borta och det skulle dom göra. Helgen gick och jag var tillbaka, sprang och skulle hälsa på lilla Evert men tyckte att han såg lite stel ut?? Så jag tog tag i svansen på honom och lyfte upp en STEN död stackar liten Evert :( BUHU! Dom hade inte hittat nån mat till honom för det var slut på magos eller vad det heter på fiskeaffären! Så kan det gå, nu är dom båda i allafall i ödlehimlen!...

Ungefär så här såg Bernt & Evert ut! RIP!


Bild lånad från google!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback